Aki a digitális jövőbe tekint:

Digital Life; avagy van élet routeren túl

Digitális feng-shui blog, hogy jobban érezzük magunkat; ami azt jelenti, hogy belenézünk a digitális varázsgömbbe, és megmondjuk mi lesz a jövő. Más néven a Magyar Nemzeti Digitális és Jövőkutató laboratórium nem hivatalos blogja, melynek célja, hogy a digitális trendek területén könnyen és gyorsan fogyasztható módon adjunk át tudást vagy hívjuk fel valamire a figyelmet. Aztán vagy sikerül vagy nem.

Digitális jövő: A konverziós ráta növelése és a usability

2012.04.16. 19:31 Bánki Attila

 

A usability egyre hangsúlyosabb lesz.

Ha a jövőbe kívánunk tekinteni, akkor nagyon úgy tűnik, hogy a gazdasági válság nem szeretne véget érni…

Így sajnos 2008 óta szép lassan meg kell tanulnunk együtt élni vele és ha Angela Merkelnek igaza lesz, akkor még legalább 8 évig tartani fog, ezért elmondhatjuk, hogy a válság hatása egyfajta trendként hat a digitális piacra is. Ez nem biztos, hogy egyértelműen negatív trend, hiszen azon ügynökségek számára, akik képesek felvenni a ritmust, kiszolgálni azon célokat, melyek egyértelműen az értékesítés növelését célozzák és/vagy komoly tapasztalattal bírnak a területen ők elmondhatják, hogy a válság nekik dolgozik.

Többek között a fentiek hatására felerősödtek azon vállalati törekvések, hogy digitális megjelenések/platformok hatékonyságát növeljék, a website-ok eredményességét a végletekig fejlesszék valamint egyre több briefben szerepel a ROI, egyre sűrűbbek a revenue share megoldások és ezzel párhuzamosan a brandérték növelés egyre inkább a háttérbe szorul. Manapság egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy az egyébként átlagosnak tekintett 1,5% konverziós arányokat javítsák. Amikor arról beszélünk, hogy a brandépítő kampányokkal szemben folyamatosan erősödik a közvetlen értékesítés növelő kampányok súlya, akkor több tényezőt is fel kell ismernünk: 

  • A válság hatására az emberek diszkrecionális jövedelme csökken, így a weben történő vásárlásért is egyre jobban meg kell küzdeni. A websiteok, webshopok, user journey-k, mechanizmusok tervezésekor előtérbe kerül az üzleti intelligencia (BI) fejlettsége, megalapozottsága, működőképessége, vagyis egyre fontosabb az ezekre fordított tervezési idő.
  • A korábbi iparági átlagok a konverziós ráta tekintetében is változnak, a legtöbb esetben csökkennek, bár az e-kereskedelem továbbra is szárnyal. A GKI szerint 2011-re 155-160 mrd. forintot vártak az elemzők, ami 17-20%-os bővülés lenne.
  • A websiteok eredménye növelhető a kommunikációs budget növelésével és termékfejlesztéssel, de nem mindenhol áll rendelkezésre ez többlet forrásként vagy egyszerűen nincs rá lehetőség. 

De mi történik akkor, ha a jelenleg futó website-unk hatékonyságát szeretnénk megnövelni?

Ebben az esetben érdemes usability (használhatóság) szempontból elemezni a siteunkat, hogy egy fine tuning keretén belül elkezdjünk harcolni a százalékokért.

A következő post sorozatunkban megpróbáljuk a figyelmet a UX design-ra irányítani, hiszen a usability, a gondos, megalapozott tervezés és mérés komoly eredményeket hozhat, de ellenkező esetben jelentős eredményeinktől meg is foszthat minket. 

 

Aki a digitális jövőbe tekintett: [ Bánki Attila ]

--

 

Ha hasznos volt a cikk -> LIKE vagy share.

Szólj hozzá!

Címkék: usability használhatóság user experience bánki attila usabilty desig ux design attila banki bánkiattila

A bejegyzés trackback címe:

https://digitallife.blog.hu/api/trackback/id/tr54455315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása